Pedagog szkolny
mgr Joanna Ważna
Godziny pracy:
Poniedziałek | 8.00 - 13.00 | |
Wtorek | 11.15 - 12.45 // 15:20 - 15:50 | |
Środa | 7.40 - 13.40 | |
Czwartek | 11.15 - 13.40 // 15.20 - 15.55 | |
Piątek | 8.00 - 12.00 |
Do zadań pedagoga i psychologa w szkole należy w szczególności:
- Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych
oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów; - Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w szkole w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów;
- Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb;
- Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży;
- Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy
w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów; - Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych;
- Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
- Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno- pedagogicznej.
Logopeda szkolny
mgr Sylwia Feige
Godziny pracy:
Czwartek | 11:30 - 14:30 | |
Piątek | 11.30 - 13:30 |
Do zadań logopedy zatrudnionego w szkole w szczególności należy:
- Diagnozowanie logopedyczne, w tym prowadzenie badań przesiewowych w celu ustalenia stanu mowy uczniów;
- Prowadzenie zajęć logopedycznych oraz porad i konsultacji dla uczniów i rodziców w zakresie stymulacji rozwoju mowy
uczniów i eliminowania jej zaburzeń; - Podejmowanie działań profilaktycznych zapobiegających powstawaniu zaburzeń komunikacji językowej we współpracy
z rodzicami uczniów; - Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno- pedagogicznej.